📌Διάρκεια: 20 λεπτά
📌Θεματικό πεδίο – θεματική ενότητα: Α Παιδί και Επικοινωνία, Α.2 Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
📌Υποενότητα: Α.2.3 Επεξεργασία της πληροφορίας και ψηφιακή δημιουργία i.Αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων για την διαχείριση και την παρουσίαση της πληροφορίας ii. Επεξεργασία της πληροφορίες και έκφραση με δημιουργικό τρόπο αξιοποιώντας το ψηφιακό περιβάλλον.
📌Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :
Γνώσεις: Να γνωρίζουν τα ψηφιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα ια να διαχειριστούν και να παρουσιάσουν πληροφορίες. Δημιουργική έκφραση μέσω ψηφιακών εργαλείων.
Δεξιότητες: Να δημιουργούν πρωτότυπα ψηφιακά έργα και να εκφράζονται με λογισμικά σχεδίασης και επεξεργασίας αναπαραγωγής και καταγραφής πληροφοριών (ήχου εικόνας βίντεο). Ανάπτυξη τεχνολογικού γραμματισμού.
Στάσεις: Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.
📌Υλικά-μέσα διδασκαλίας: Tablets/υπολογιστές, εκτυπωτής, εφαρμογή Book Creator, εφαρμογή Crayion.
✅Περιγραφή δραστηριότητας: “Δημιουργούμε Πλανήτες & Χαρακτήρες με AI” (Χρησιμοποιώντας Craiyon)
- Ομαδοποίηση: Οι ίδιες 4 ομάδες των 4 από τη δραστηριότητα φύτευσης.
- Κάθε ομάδα επιλέγει ένα στοιχείο από τον Μικρό Πρίγκιπα (π.χ. Ο Μικρός Πρίγκιπας, η Αλεπού, ο Πλανήτης του Βασιλιά, το Τριαντάφυλλο).
- Τα παιδιά γράφουν μια απλή περιγραφή στο Craiyon (π.χ. “ένας μικρός πλανήτης με ένα τριαντάφυλλο,” “ένα αγοράκι με μια αλεπού κάτω από τα αστέρια”).
- Οι ομάδες συζητούν την εικόνα:
- “Ταιριάζει με αυτό που φανταστήκαμε;”
- “Τι θα αλλάζαμε;”
- Οι εικόνες εκτυπώνονται ή αποθηκεύονται και προστίθενται σε ένα ψηφιακό βιβλίο με το Book Creator.
📌Διδακτική προσέγγιση: Διαδραστική, παιγνιώδης, συνεργατική, διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνοικοδόμηση της γνώσης, ανακαλυπτική μάθηση, διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση.
📍K (Τι γνωρίζετε;)
“Τι γνωρίζετε για τη δημιουργία εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη;”
“Έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ ψηφιακά εργαλεία για να δημιουργήσετε ιστορίες ή εικόνες;”
____________________________________________________________________________________________
📍W (Τι θέλετε να μάθετε;)
“Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να φανταστούμε τον κόσμο του Μικρού Πρίγκιπα;”
“Τι στοιχεία της ιστορίας θέλετε να αποτυπώσετε στις εικόνες σας;”
___________________________________________________________________
📍 L (Τι μάθατε;)
“Τι μάθατε από τη διαδικασία δημιουργίας εικόνων με AI;”
“Ταιριάζουν οι εικόνες που δημιουργήσατε με αυτό που φανταστήκατε;”
______________________________________________________________
📍 H (Πώς θα μάθετε περισσότερα;)
“Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία στο μέλλον για άλλες ιστορίες;”
“Τι άλλες τεχνικές αφήγησης μπορούμε να εξερευνήσουμε με την τεχνολογία;”
Ερωτήσεις Ανατροφοδότησης
Τι φτιάξαμε σήμερα στον υπολογιστή;
· Σου άρεσε η εικόνα που φτιάξαμε;
· Τι βλέπεις στην εικόνα σου;
· Είναι όπως το φαντάστηκες;
· Τι θα ήθελες να αλλάξεις στην εικόνα;
· Ποια εικόνα σου άρεσε πιο πολύ απ’ όλες;
· Ποιος είχε την ιδέα για την εικόνα στην ομάδα σας;
· Δούλεψες καλά με τους φίλους σου;
· Σου άρεσε το παιχνίδι με τον υπολογιστή;


