Σύνδεση του θέματος της φροντίδας του τριαντάφυλλου με μια πραγματική δραστηριότητα.
📌Διάρκεια 15 λεπτά
📌Θεματικό πεδίο – θεματική ενότητα: Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία, Β.2 Κοινωνικές Επιστήμες.
📌Υποενότητα: Β.2.2 Σχέση με το φυσικό και δομημένο περιβάλλον, i. Σχέση του παιδιού με το Φυσικό περιβάλλον.
📌Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :
Γνώσεις: Φύτευση και Φροντίδα φυτών.
Δεξιότητες: Ενίσχυση της συνεργασίας μέσω πρακτικής δραστηριότητας.
Στάσεις: Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης.
📌Υλικά-μέσα διδασκαλίας: Μικρά φυτά τριανταφυλλιάς, χώμα, ποτιστήρια, σκαλιδάκια, φτυαράκια.
✅Περιγραφή δραστηριότητας: “Φυτεύουμε τα δικά μας τριαντάφυλλα”
- Δημιουργία ομάδων: Ο εκπαιδευτικός σχηματίζει 4 ομάδες των 4 παιδιών μέσω χρωματιστών καρτών (κόκκινο, κίτρινο, μπλε, πράσινο).
- Κάθε ομάδα φυτεύει ένα τριανταφυλλιά στην αυλή του σχολείου.
- Συζήτηση: Γιατί είναι σημαντικό να φροντίζουμε τα φυτά, όπως έκανε ο Μικρός Πρίγκιπας;
📌Διδακτική προσέγγιση: Διαδραστική, παιγνιώδης, συνεργατική, διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνοικοδόμηση της γνώσης, ανακαλυπτική μάθηση, διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση.
📍K (Τι γνωρίζετε;)
- “Τι γνωρίζετε για τα φυτά και την περιποίησή τους;”
- “Έχετε φυτέψει ποτέ ένα φυτό; Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει σωστά;”
__________________________________________________________________
📍W (Τι θέλετε να μάθετε;)
- “Τι θέλετε να μάθετε σχετικά με τη φροντίδα των φυτών και το τριαντάφυλλο του Μικρού Πρίγκιπα;”
- “Πώς μπορούμε να δείξουμε φροντίδα και σε άλλους γύρω μας, όπως έκανε ο Μικρός Πρίγκιπας με το τριαντάφυλλό του;”
_______________________________________________________________
📍L (Τι μάθατε;)
“Τι μάθατε για τη φροντίδα των φυτών μέσα από αυτή τη δραστηριότητα;”
“Τι παρατηρήσατε όταν φυτέψατε το τριαντάφυλλό σας;”
______________________________________________________________
📍H (Πώς θα μάθετε περισσότερα;)
“Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε να φροντίζουμε τα τριαντάφυλλά μας μακροπρόθεσμα;”
“Τι άλλες πληροφορίες θα θέλατε να ανακαλύψετε για τα φυτά και τη σημασία τους στη φύση;”





Οι μαθητές χρησιμοποιούν την εφαρμογή Plant στο κινητό για παρακολούθηση της προόδου των τριαντάφυλλών τους.