Γενικά

Δραστηριότητα Φύτευσης Τριαντάφυλλων 02 05 2025.

Σύνδεση του θέματος της φροντίδας του τριαντάφυλλου με μια πραγματική δραστηριότητα.

📌Διάρκεια 15 λεπτά

📌Θεματικό πεδίο – θεματική ενότητα: Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία,  Β.2 Κοινωνικές Επιστήμες.

📌Υποενότητα: Β.2.2 Σχέση με το φυσικό και δομημένο περιβάλλον, i. Σχέση του παιδιού με το Φυσικό περιβάλλον.

📌Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Γνώσεις: Φύτευση και Φροντίδα φυτών.

Δεξιότητες: Ενίσχυση της συνεργασίας μέσω πρακτικής δραστηριότητας.

Στάσεις: Ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης.

📌Υλικά-μέσα διδασκαλίας: Μικρά φυτά τριανταφυλλιάς, χώμα, ποτιστήρια, σκαλιδάκια, φτυαράκια.

Περιγραφή δραστηριότητας: “Φυτεύουμε τα δικά μας τριαντάφυλλα”

  • Δημιουργία ομάδων: Ο εκπαιδευτικός σχηματίζει 4 ομάδες των 4 παιδιών μέσω χρωματιστών καρτών (κόκκινο, κίτρινο, μπλε, πράσινο).
  • Κάθε ομάδα φυτεύει ένα τριανταφυλλιά στην αυλή του σχολείου.
  • Συζήτηση: Γιατί είναι σημαντικό να φροντίζουμε τα φυτά, όπως έκανε ο Μικρός Πρίγκιπας;

📌Διδακτική προσέγγιση: Διαδραστική, παιγνιώδης, συνεργατική, διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνοικοδόμηση της γνώσης, ανακαλυπτική μάθηση, διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση. 

📍K (Τι γνωρίζετε;)

  • “Τι γνωρίζετε για τα φυτά και την περιποίησή τους;”
  • “Έχετε φυτέψει ποτέ ένα φυτό; Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει σωστά;”
      __________________________________________________________________

📍W (Τι θέλετε να μάθετε;)

  • “Τι θέλετε να μάθετε σχετικά με τη φροντίδα των φυτών και το τριαντάφυλλο του Μικρού Πρίγκιπα;”
  • “Πώς μπορούμε να δείξουμε φροντίδα και σε άλλους γύρω μας, όπως έκανε ο Μικρός Πρίγκιπας με το τριαντάφυλλό του;”

_______________________________________________________________

📍L (Τι μάθατε;) 

“Τι μάθατε για τη φροντίδα των φυτών μέσα από αυτή τη δραστηριότητα;”

“Τι παρατηρήσατε όταν φυτέψατε το τριαντάφυλλό σας;”

______________________________________________________________

📍H (Πώς θα μάθετε περισσότερα;)

“Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε να φροντίζουμε τα τριαντάφυλλά μας μακροπρόθεσμα;”

“Τι άλλες πληροφορίες θα θέλατε να ανακαλύψετε για τα φυτά και τη σημασία τους στη φύση;”

1
2
3
4
5

Οι μαθητές χρησιμοποιούν την εφαρμογή Plant στο κινητό για παρακολούθηση της προόδου των τριαντάφυλλών τους.