Δημιουργία Μηνυμάτων σε Γυάλινα Βαζάκια, διερεύνηση της έννοιας της αγάπης της μοναδικότητας και της φροντίδας όπως παρουσιάζεται στην ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα μέσα από μία δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα
📌Διάρκεια: 20 λεπτά
📌Θεματικό πεδίο: Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία, Β.2 Κοινωνικές Επιστήμες.
📌Υποενότητα: Β.1.Διαπροσωπικές σχέσεις, ii. Ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων. Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης, σχέση του παιδιού με τον εαυτό του και τους άλλους.
📌 Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Γνώσεις: ii. Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των άλλων που θεωρούν θετικά στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων. Κατανόηση της έννοιας της μοναδικότητας και της φροντίδας.
Δεξιότητες: ii. Να δίνουν θετική ανατροφοδότηση στους άλλους Και να επισημαίνουν τα ζητήματα στα οποία πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο. Ανάπτυξη συναισθηματικής έκφρασης και δημιουργικότητας.
Στάσεις: ii. Να ενθαρρύνουν την εξεύρεση αμοιβαία ικανοποιητικών λύσεων. Ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της θετικής επικοινωνίας.
📌Υλικά -μέσα διδασκαλίας : Εργαλεία ΤΠΕ: Canva, Google Docs, Wakelet (για να δημιουργήσουν μια συλλογή με φωτογραφίες και μηνύματα)
- Μικρά γυάλινα βαζάκια ή πλαστικά μπουκαλάκια
- Πολύχρωμα χαρτιά
- Στυλό, μαρκαδόροι, αυτοκόλλητα
- Κορδέλες για διακόσμηση
✅ Περιγραφή δραστηριότητας: “Μηνύματα σε Γυάλινα Βαζάκια”
Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν ένα μήνυμα αγάπης, φροντίδας ή ευγνωμοσύνης, εμπνευσμένο από τη σχέση του Μικρού Πρίγκιπα με το τριαντάφυλλό του. Στη συνέχεια, τοποθετούν το μήνυμα μέσα σε ένα μικρό γυάλινο βαζάκι, το οποίο μπορούν να χαρίσουν σε κάποιον που αγαπούν ή να κρατήσουν ως υπενθύμιση.
🔹 Καθοδηγητικές Ερωτήσεις:
- “Τι σημαίνει για εσάς η φροντίδα; Πώς δείχνουμε σε κάποιον ότι τον αγαπάμε;”
- “Αν γράφατε ένα μήνυμα στο τριαντάφυλλο του Μικρού Πρίγκιπα, τι θα του λέγατε;”
- “Πώς μπορούμε να δείχνουμε την αγάπη μας καθημερινά;”
📌Διδακτική προσέγγιση: Διαδραστική, παιγνιώδης, συνεργατική, διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνοικοδόμηση της γνώσης, ανακαλυπτική μάθηση, διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση.
📍K (Τι γνωρίζετε;)
“Τι γνωρίζετε για την έννοια της αγάπης και της φροντίδας;”
“Πώς δείχνουμε την αγάπη μας σε ανθρώπους και αντικείμενα;”
___________________________________________________________
📍W (Τι θέλετε να μάθετε;)
“Πώς θα μπορούσαμε να εκφράσουμε καλύτερα τα συναισθήματά μας;”
“Γιατί το τριαντάφυλλο ήταν τόσο σημαντικό για τον Μικρό Πρίγκιπα;”
___________________________________________________________
📍L (Τι μάθατε;)
“Πώς νιώσατε όταν γράψατε το μήνυμά σας;”
“Ποια μηνύματα σας άγγιξαν περισσότερο και γιατί;”
___________________________________________________________
📍H (Πώς θα μάθετε περισσότερα;)
“Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε την ιδέα της φροντίδας στην καθημερινότητά μας;”
“Τι άλλες δημιουργικές δραστηριότητες θα μπορούσαμε να κάνουμε για να εκφράσουμε συναισθήματα;”
Ερωτήσεις Αναστοχασμού
🧡 Πώς ένιωσες;
- Πώς ένιωσες όταν έγραφες ή ζωγράφιζες το μήνυμά σου; (χαρά, συγκίνηση, ενθουσιασμός;)
- Σε ποιον ήθελες να το χαρίσεις; Γιατί;
- Πώς πιστεύεις ότι θα νιώσει αυτός που θα το πάρει;
🌹 Τι θυμάσαι από τον Μικρό Πρίγκιπα;
- Ποιος ήταν ο πιο αγαπημένος του φίλος;
- Γιατί φρόντιζε τόσο πολύ το τριαντάφυλλό του;
- Εσύ έχεις κάτι ή κάποιον που φροντίζεις πολύ; Τι κάνεις για να τον δείξεις ότι τον αγαπάς;
💭 Τι σκέφτηκες;
- Τι ωραίο πράγμα έγραψες ή ζωγράφισες στο χαρτάκι;
- Ποιο μήνυμα των φίλων σου σου άρεσε πιο πολύ; Γιατί;
🌟 Και τώρα, τι μπορούμε να κάνουμε;
- Πώς μπορούμε να δείχνουμε την αγάπη μας κάθε μέρα; (π.χ. με αγκαλιές, λόγια, βοήθεια)
- Θα ήθελες να ξανακάνουμε κάτι παρόμοιο; Τι άλλο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε;
