Στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου χρησιμοποιούμε τα κουκλάκια/ζωάκια. Μέσα από αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά αναλαμβάνουν την ευθύνη για το ζωάκι τους, μαθαίνουν να το φροντίζουν, να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ήρεμο τρόπο, και ταυτόχρονα έρχονται σε επαφή με τη φαντασία, τα ζώα και τις αξίες της αγάπης και της συνέχειας. Τα κουκλακια/ζωάκια στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου λειτουργούν ως μια θεραπευτική και παιδαγωγική πρακτική, αξιοποιώντας τη δύναμη των μεταβατικών αντικειμένων (transition objects). Τα παιδιά αναλαμβάνουν την ευθύνη για το ζώο τους, ενώ μέσω της προσωποποίησής του και της υποτιθέμενης επικοινωνίας με το παιδί καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα και η αυτορρύθμιση της συμπεριφοράς. Η θετική ανατροφοδότηση μέσω του «λόγου που εχει καθε ζωακι/κουκλάκι» (π.χ. το ζωάκι/κουκλάκι δινει θετική ανατροφοδότηση στο παιδί λέγοντας του πόσο ευχαριστημένο είναι με την πρόοδο του παιδιού και πόσο αγαπά το παιδί), ενισχύει την αυτοεκτίμηση, τη συναισθηματική ασφάλεια και το αίσθημα αποδοχής. Επιπλέον, τα παιδιά εκτίθενται σε ποικιλία εικόνων ζώων, γεγονός που εμπλουτίζει τις γνώσεις τους, αναπτύσσει το λεξιλόγιο και καλλιεργεί την παρατηρητικότητα και τη συμβολική σκέψη, συνδυάζοντας έτσι τη συναισθηματική αγωγή με τη γνωστική ανάπτυξη. Ιδιαίτερη αξία έχει το γεγονός ότι τα κουκλάκια/ζωάκια προέρχονται από την προσωπική συλλογή του γιου της νηπιαγωγου του Ολοημερου Τμήματος, η οποία έχει διατηρηθεί με φροντίδα επί 15 χρόνια. Αυτό προσδίδει διαγενεακή διάσταση και συναισθηματικό βάρος, καθώς τα παιδιά αισθάνονται ότι λαμβάνουν κάτι πολύτιμο, το οποίο συνδέει το παρελθόν με το παρόν, δημιουργώντας αίσθημα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και σεβασμού, και διδάσκοντας τη σημασία της φροντίδας, της συνέχειας και της αγάπης για ό,τι μας συντροφεύει στη ζωή.





















