Τελευταία μέρα στο νηπιαγωγείο μας και γίναμε καβουράκια

Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας από την τροχαία για να μάθουμε σχετικά με το επάγγελμα του αστυνομικού και την οδική ασφάλεια

Επίσκεψη στο Σχολικό Μουσείο στην Αμνάτο

Επίσκεψη σκύλου θεραπείας στο νηπιαγωγείο μας!

Διασκεδάσαμε πολύ βάφοντας ρύζι..

..και φωτογραφιθήκαμε με πολλή χαρά μπροστά από τα έργα μας με αυτό! 🙂

Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!

Καρτούλες για τις μανούλες μας που τόσο αγαπάμε!

Τα Πασχαλινά μας








Βάφουμε αυγά παραδοσιακά και εναλλακτικά


Δραστηριότητα Κωδικοποίησης στο Νηπιαγωγείο.

Η κωδικοποίηση για παιδιά Νηπιαγωγείου είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο απλή από όσο φανταζόμαστε. Παιδιά έως πέντε ετών μπορούν ήδη να κατανοήσουν ορισμένες βασικές έννοιες της κωδικοποίησης, ακόμα κι αν δεν γνωρίζουν ακριβώς τι είναι.
Όπως αποδεικνύεται, όλοι χρησιμοποιούμε έννοιες κωδικοποίησης ασυναίσθητα, και σχεδόν κάθε καθημερινή μας δραστηριότητα μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για να εξηγήσουμε τις βασικές αρχές του προγραμματισμού στα παιδιά. Βουρτσίζουμε τα δόντια μας; Ντυνόμαστε; Φτιάχνουμε τηγανίτες;
Όλες αυτές οι δραστηριότητες αποτελούν παραδείγματα ρεαλιστικών αλγορίθμων που εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας.
Υπάρχουν απλές δραστηριότητες που βοηθούν τα μικρά παιδιά να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης, του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης χωρίς τη χρήση του διαδικτύου και ψηφιακών συσκευών. Αυτές είναι οι λεγόμενες unplugged δραστηριότητες.
Ο προγραμματισμός χωρίς τη χρήση υπολογιστή μπορεί να ακούγεται αντιφατικός, αλλά έχει απόλυτη λογική. Εξαλείφει τα εμπόδια πρόσβασης, διατηρώντας παράλληλα τη μαγεία του προγραμματισμού.
Pixel-art! Βρες τη ζωγραφιά-έκπληξη!
Τι είναι ένα pixel; Ένα pixel είναι ένα μικρό τετράγωνο γεμάτο με ένα χρώμα. Χρησιμοποιούμε pixels για να δούμε εικόνες στους υπολογιστές μας. Κάθε pixel είναι σαν ένα μικρό δομικό στοιχείο που, όταν συνδυάζεται με άλλα, δημιουργεί κάτι μεγαλύτερο.
Σε αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά ακολουθούν έναν κώδικα χρωμάτων (π.χ. 1 = κόκκινο, 2 = κίτρινο, 3 = πράσινο), χρωματίζουν τα αντίστοιχα pixel (τετράγωνα) και ανακαλύπτουν τη ζωγραφιά-έκπληξη,την προτομή ενός τσολιά!
Ο κύκλος ζωής των φυτών

Οι δικοί μας πίνακες με το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας.


Οι χαρταετοί μας

Η εποχή άλλαξε. Η Άνοιξη ήρθε και το δέντρο των εποχών μας ενανεώθηκε!

-Σε ποιο κουτάκι ταιριάζει να μπει το κάθε σχηματάκι;
Μαθαίνουμε τα σχήματα και τα εμπεδώνουμε συμπληρώνοντας έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα σχήματα και τα χρώματα.

Μερικές στιγμές από το αποκριάτικο πάρτυ μας


Το δικό μας αποκριάτικο άρμα


Δείχνουμε την αγάπη μας κάνοντας ένα δώρο στα αγαπμένα μας πρόσωπα


Αποκριάτικη κατασκευή

Το παζλ του εαυτού μας

Κατασκευή χιονάνθρωπου με τα γράμματα του ονόματός μας.

Ομαδικές ζωγραφιές με θέμα τον χειμώνα.

Μέσα στην καταχνιά του χειμώνα, φτιάξαμε ουράνια τόξα για να φωτίσουμε και να στολίσουμε την τάξη μας και για να μας θυμίζουν ότι μετά τη βροχή ακολουθεί ένα όμορφο πολύχρωμο ουράνιο τόξο.

Οι μικροί μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου Ρουσσοσπιτίου, ευχαριστούμε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Library4all για τη δωρεά όλων αυτών των υπέροχων βιβλίων που θα εμπλουτίσουν τη βιβλιοθήκη μας.

Υποδεχθήκαμε τον Φεβρουάριο, αρχικά, μαθαίνοντας την ιστορία του. Έπειτα, βάλαμε στη σειρά τα γράμματα του ονόματός του, είπαμε λέξεις που ξέρουμε από το Φ του Φεβρουάριου και το εντοπίσαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα.


Έργα των μικρών μας μαθητών μετά την εκπαιδευτική επίσκεψη στο θέατρο για την παράσταση “Ο Τρελαντώνης” της Π. Δέλτα.

Αφορμώντας από το παραμύθι του Έλμερ, του παρδαλού ελέφαντα, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή τόσο του άλλου, όσο και του εαυτού μας. Συνειδητοποιήσαμε πόσο διαφορετικοί και πόσο ίδιοι είμαστε παράλληλα και πως όλα αυτά που μας κάνουν διαφορετικούς είναι όλα αυτά που μας κάνουν και μοναδικούς αλλά και όμορφους!
Οι δραστηριότητες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο υλοποίησης δραστηριοτήτων για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες, σε εναρμόνιση με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου. Οι δραστηριότητες αυτές στοχεύουν συγκεκριμένα στον 3ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης: Καλή Υγεία & Ευημερία (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015 και εμπίπτουν στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη και στην υποενότητα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα.


Μαθαίνουμε τις μίξεις των χρωμάτων χρησιμοποιώντας τις παλάμες μας!


Με αφορμή το βιβλίο “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” είπαμε πόσα καλά πράγματα κάνουμε με τα χέρια μας και συμφωνήσαμε ότι τα χέρια μας δεν χτυπάνε, αλλά αγαπάνε και το υπογράψαμε όλοι με τις παλάμες μας σε μία μεγάλη καρδιά για όλα τα παιδιά.

Υποδεχθήκαμε τον Ιανουάριο μαθαίνοντας τις παροιμίες του και μαθαίνοντας να βάζουμε σωστά στη σειρά τα γράμματα του ονόματός του

Κοπή Βασιλόπιτας
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γοννέων ο οποίος μας παρείχε τη Βασιλόπιτά μας και ένα δώρο για το τυχερό παιδί!

Στιγμές από τα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια μας!








Τα Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας ήρθαν!

Ήρθε ο Χειμώνας και το Δέντρο των Εποχών μας στόλισαν λευκές χιονονιφάδες

Τις προηγούμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με το φαινόμενο του σεισμού.
Αρχικά, μάθαμε τι βρίσκεται στο εσωτερικό της γης και από τι αποτελείται

Μάθαμε ό,τι έχει να κάνει με τον σεισμό, την επιστήμη και τους επιστήμονες που μελετούν το φαινόμενο, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, τι κάνουμε σε περίπτωση σεισμού

Φτιάξαμε τον δικό μας σεισμογράφο

Όπως επίσης και συμμετείχαμε με επιτυχία στη δική μας άσκηση σεισμού

Και τώρα πλέον αισθανόμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο και όπως είπαμε, δεν φοβόμαστε γιατί πλέον γνωρίζουμε!
Μάθαμε, ακόμα, και τον μύθο της Αθηνάς και του Εγκέλαδου και τον δραματοποιήσαμε!
Εδώ η Αθηνά έχει μόλις ρίξει τη Σικελία πάνω στον Εγκέλαδο και αυτός προσπαθεί να απεγκλωβιστεί.

Παιχνίδια με στεφάνια στην αυλή μας

Οι κανόνες της τάξης μας οπτικοποιημένοι πάνω στον κύριο Κανονάκη.
Ο κύριος Κανονάκης έχει μεγάλα μάτια για να μας βλέπει να εφαρμόζουμε τους κανόνες και μικρά χεράκια γιατί λύνει τα προβλήματά του με το μυαλό του και όχι με τα χεράκια του.
Στο πράσινο μέρος του βάλαμε αυτά που είναι καλό να κάνουμε και στο κόκκινο αυτά που καλό είναι να τα αποφεύγουμε.

Μαθαίνουμε τις ισότητες και τις ανισότητες ταΐζοντας τον κροκόδειλο

Εορτασμός Πολυτεχνείου


Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου στo EU Code Week – Δραστηριότητα Ρομποτικής BeeBot
Το νηπιαγωγείο συμμετείχε στο E Code Week 2024 με τη Δραστηριότητα Ρομποτικής BeeBot: μετά την ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού “Ο Πράσινος Λύκος”, οι μαθητές μαθήτριες ζωγραφίζουν τις διαδρομές του Λύκου και τις τοποθετούν στο πλέγμα του BeeBot. Προγραμματίζουν το BeeBot ώστε αυτό να ακολουθήσει τις διαδρομές.
Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και προγραμματισμού ρομπότ, οι μαθητές αποκτούν βασικές γνώσεις στους τομείς της μηχανικής, των μαθηματικών, των υπολογιστικών τεχνολογιών ή/και των τεχνών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν την κριτική και δημιουργική σκέψη τους και αναπτύσσουν την διορατικότητα και την πρωτοτυπία. Η διαδικασία αυτή παρέχει την ευκαιρία για την ανάπτυξη στρατηγικών ανάλυσης προβλημάτων, οι οποίες προηγούνται του προγραμματισμού, ενισχύοντας τη λογική σκέψη. Επιπλέον, η εκμάθηση του σχεδιασμού δράσεων και της εφαρμογής τους μέσω μιας μηχανής συνιστά μια υψηλού επιπέδου νοητική δεξιότητα, η οποία εντάσσεται στην λογική της επίλυσης προβλημάτων. Αυτή η διαδικασία ενισχύει την πρωτοβουλία, τη θέληση, την ευχαρίστηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των μαθητών, ενώ τους βοηθά να αναπτύξουν στρατηγικές ικανότητες και να κατανοήσουν τις δυνατότητές τους, συμβάλλοντας παράλληλα στην κοινωνικοποίησή τους.

Εορτασμός Ολοκαυτώματος Ιεράς Μονής Αρκαδίου
Τις μέρες που μας πέρασαν ασχοληθήκαμε με το Ολοκαύτωμα της Ιεράς Μονής Αρκαδίου.
Μάθαμε όλη την ιστορία, τραγουδήσαμε μέχρι που φορέσαμε και την παραδοσιακή κρητική φορεσιά που φορούσαν οι κρητικοί την εποχή εκείνη.

Το Δέντρο των Εποχών

Τις τελευταίες μέρες πραγματευόμαστε το θέμα της εναλλαγής των καιρικών συνθηκών και των συνεπειών τους στη φύση ανάλογα με την εποχή και στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, ζωγραφίσαμε το Δέντρο των εποχών το οποίο θα κρατήσουμε σταθερό τον κορμό του και θα το στολίζουμε αντίστοιχα με την εποχή που διανύουμε.
Επίσης, υποδεχθήκαμε τον 3ο μήνα του Φθινοπώρου
Στον Νοέμβρη δεν αρέσουν
Τα πολλά τα σούρτα-φέρτα
Χαλί στρώνει στο σαλόνι,
Διπλή βάζει κουβέρτα.
Όταν απ’ το σπίτι βγαίνει,
Πάντα αχτένιστος γυρνάει.
Κάστανα απ’ τον δρόμο παίρνει
Και νωρίς για ύπνο πάει
Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου 1940
Τις μέρες που μας πέρασαν στο σχολείο μας ασχοληθήκαμε με τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Αρχικά, προβληματιστήκαμε για τον λόγο για τον οποίο γιορτάζουμε.
-Αφού μπήκαμε στον πόλεμο, γιατί γιορτάζουμε;
-Μα φυσικά, επειδή ήμασταν αρκετά γενναίοι ώστε να αγωνιστούμε για την ελευθερία μας!
Ανάμεσα σε όλα όσα κάναμε και ακούσαμε, τα παιδιά μας είπαν τι σημαίνει για αυτά Ειρήνη και τι Πόλεμος και τα καταγράψαμε:

Τραγουδήσαμε τραγούδια της εποχής όπως το “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”, “Παιδιά της Ελλάδος, Παιδιά”, “Κορόιδο Μουσολίνι”, τον Εθνικό μας Ύμνο κ.ά.
Κάναμε κατασκευές και χειροτεχνίες:

Και επισκεφθήκαμε το Πολεμικό Μουσείο Χρωμοναστηρίου

Πόσα γράμματα έχει το όνομά μου;

Βάζουμε σε κάθε χωνάκι τόσες μπάλες παγωτό όσες λέει ο αριθμός πάνω του:

Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομά μου;

________________________________________________________________________________________________________________
Μουσική
Η μουσική είναι πολύ ουσιώδες στοιχείο στην καθημερινότητά μας στο νηπιαγωγείο.
Κάθε μέρα ξεκινάμε τη μέρα μας με την τραγουδιστή μας καλημέρα:
Κάθε μέρα τρώμε το κολατσιό μας υπό τους ήχους χαλαρωτικής μουσικής που μας βοηθάει να τρώμε πιο ήρεμα και μαζεύουμε το τάπερ, το τραπέζι και την καρέκλα μας υπό τους ήχους του «Μάγειρα»
Με χαλαρωτική μουσική ηρεμούμε όταν επιστρέφουμε στην τάξη από το διάλειμμα και, γενικά, τη χρησιμοποιούμε ως εργαλείο για να μεταβαίνουμε από τη μια δραστηριότητα στην άλλη, να μαθαίνουμε, π.χ. τους αριθμούς:
και για να αποχαιρετιόμαστε
_________________________________________________________________________________________________
ΟΙ ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΜΑΣ
Αυτή η κάμπια χρησιμεύει ως το παρουσιολόγιό μας και όχι μόνο!
Κάθε πρωί, μόλις έρθουμε στο σχολείο, βάζουμε το χεράκι μας στο μαύρο πουγκί και διαλέγουμε στην τύχη μία φιγούρα την οποία κολλάμε δίπλα στο όνομά μας. Η φιγούρα αυτή μας δείχνει πού θα καθήσουμε σήμερα καθώς αυτές οι φιγούρες βρίσκονται κολλημένες τόσο στα παγκάκια που καθόμαστε στην παρεούλα, όσο και στις θέσεις στα τραπεζάκια.
Αποτέλεσμα: όλοι έχουν την ευκαιρία να κάτσουν δίπλα σε όλους, να μάθουν να αλληλεπιδρούν όλα τα παιδιά μεταξύ τους και όχι μόνο με συγκεκριμένα & εν τέλει να γίνουμε όλοι φίλοι!

Επίσης, πάνω σε αυτήν την κάμπια βρίσκονται τα μανταλάκια με το όνομα του κάθε παιδιού το οποίο παίρνει και τοποθετεί στη γωνία που θέλει να παίξει κάθε φορά.
Αποτέλεσμα: Γνωρίζουμε συνειδητά πού βρισκόμαστε και τι κάνουμε στο μέρος που βρισκόμαστε, δεν συνωστιζόμαστε πολλοί συγχρόνως στο ίδιο παιχνίδι και όλα τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παίξουν σε όλες τις γωνιές.

Το στέμμα του πρίγκιπα/της πριγκίπισσας

Κάθε μέρα, προτού μαζευτούμε στην παρεούλα, ένα διαφορετικό παιδί γίνεται πρίγκιπας/-ισσα της τάξης και συμμαζεύουμε την τάξη μας λέγοντας το εξής ποίημα:
Ο πρίγκιπας κοιμάται
παιχνίδια μη βροντάτε
Τα αυτιά του τα μεγάλα,
ακούν και την ψιχάλα!
Αν ο πρίγκιπας ξυπνήσει,
τα παιχνίδια θα τα κλείσει
μες στην αποθήκη
και θα παίζει το ποντίκι.
Αφού συμμαζέψουμε, μαζευόμαστε στην παρεούλα, ο/η πρίγκιπας/-ισσα ελέγχει την τάξη αν είναι σωστά συμμαζεμένη και μας λέει πόσο ευχαριστημένος ή δυσαρεστημένος είναι και, έπειτα, μας λέει την ημερομηνία και τον καιρό της ημέρας.

Αφού γίνουν αυτά, κάθε παιδί λέει και από έναν καλό λόγο/μια φιλοφρόνηση στον εκάστοτε πρίγκιπα ή στην πριγκίπισσα. Ενδεικτικές φιλοφρονήσεις που ακούγονται:
-Είμαστε φίλοι
-Παίζουμε μαζί
-Μου αρέσουν τα ρούχα σου
-Έχεις όμορφα μάτια
-Με βοηθάς
-Είσαι ευγενικός/-ή κ.ά.
Έτσι, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν ο ένας την αξία του άλλου, να λένε καλά λόγια, να βρίσκουν να πουν έναν καλό λόγο ακόμα και σε παιδιά τα οποία ίσως να μη συμπαθούν και πολύ, να κάνουν κάποιον να αισθάνεται όμορφα, να είναι ευγενικά, συσφίγγουν οι σχέσεις τους, κάνουν την αυτοκριτική τους καθώς τους παρέχεται η δυνατότητα να αναστοχαστούν πάνω στη συμπεριφορά τους, να συνειδητοποιήσουν κάποια πράγματα που κάνουν και να αναθεωρήσουν κάποια εξ αυτών.
Επιπλέον, ο/η εκάστοτε πρίσκιπας/-ισσα μαθαίνει πώς να δέχεται φιλοφρονήσεις, αισθάνεται αποδεκτός/-ή από την ομάδα, αυξάνεται η αυτοεκτίμηση του/της, συνειδητοποιεί τα καλά στοιχεία του εαυτού του/της και προσπαθεί να τα ενισχύσει ακόμα περισσότερο.
——————————————————————————————————————-
Πρώτες Μέρες
Με ένα μπαλόνι, τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας, γνωριστήκαμε, παίξαμε, διασκεδάσαμε, μάθαμε να συντονιζόμαστε και να συνεργαζόμαστε.
